Freitag, 16. Mai 2008

Erinnerungen an Bergen

Letzte Woche Dienstag (6.5.) saß ich mal wieder im Hörsaal und mußte an die Zeit in Bergen denken. Ja, ich werde immer noch sehr melancholisch, wenn ich an damals denken muss. Dabei kamen dann diese beiden Verse zustande:

"Bergen
     eg savner deg!
 Min sjel
     er hos deg!

 Bergen
    la meg tilbake!
 DU
    er mitt hjem!"


"Jeg sitter her
 på universitetet.
 Alt er så trøstesløs,
 minner meg om
 tiden i Bergen.
 Alle mine venner der.
 Alt er forferdelig og trist her.
 Vil tilbake!
 Der
 hvor jeg var lykkelig.
 I Bergen!"

1 Kommentar:

Bohémienne hat gesagt…

ETT ORD: AAAAWWWW!!!!

Så skjønt, og nydelig skrevet, men litt vemodig. Vi savner deg også, vennen min - og Bergen vil alltid være ditt hjem! Les hyllest til nasjonaldagen på Bloggen min, og gjenoppfrisk gamle minner! ;) Håper du har hatt en fin 17.mai, men du skulle vært her sammen med meg vett'! Stoor klem!!!